sobota, 3 grudnia 2016

Pesto pietruszkowe

Zaczęło się od tego, że chciałam przygotować obiad dla osoby, która jest na diecie musiałam-wyeliminować-wszystko ;) Bardzo zdziwiła się kiedy powiedziałam, że przygotuję spaghetti! Wykorzystałam do tego cukinię i to właśnie pesto. 
Ja pierwszą wersję przygotowałam z nierafinowanym olejem z pestek dyni, robiłam też z olejem jaglanym. Obydwa pyszne, chociaż należy pamiętać, ze maja dość mocny smak.
Zmodyfikowałam ten przepis.
Z przepisu wychodzą spore 2 porcje.


  • 1/3 szklanki słonecznika
  • 1/3 szklanki orzechów włoskich
  • 1 szklanka natki pietruszki, same listki (dość zbita, cały spory pęczek)
  • 1/3 szklanki wody
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 szczypty soli
  • 1/4 szklanki oleju

Słonecznik i orzechy podprażyć (najlepiej osobno, bo w przeciwnym wypadku łatwo można spalić słonecznik).
Natkę dokładnie opłukać i osuszyć.
Wodę, sok z cytryny, czosnek, sol i olej zblendować. Następnie dodać orzechy i pestki słonecznika, zbendować. Na koniec dodać pietruszkę i ostatni raz zblendować.



2 komentarze:

  1. "na diecie musiałam-wyeliminować-wszystko" :) Sprytnie wybrnęłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo właśnie tak to wyglądało :D próbowałaś może?

      Usuń